زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 5:36 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 46
نویسنده پیام
emilyfarahi
آفلاین


ارسال‌ها : 56
عضويت: 28 /12 /1398
محل زندگي: تهران
سن: 26
راهنمای سرویس و تعمیرات پکیج لورچ
معرفی قطعات، اولین گام آموزش تعمیر پکیج اولین گام برای آموزش تعمیر پکیج معرفی اجزای پکیج هاست. در حقیقت، با توجه به اینکه عمده تفاوت انواع مختلف پکیج های دیواری در نحوه عملکرد و ولتاژ آن ها است، شناخت تمامی اجزا و قطعات پکیج ها و نقش هریک از آن ها در سیستم می تواند اولین گام برای تعمیرات این دستگاه های کارآمد باشد.



این شما و این هم قطعات پکیج های دیواری:
 
 
۱) برد پکیج تمامی ورودی ها (Input) و خروجی های (Output) سیستم از طریق برد یا مغز پکیج پردازش و کنترل می شوند. در سیستم آبگرم کن های قدیمی، تنها از یک ترموستات برای پردازش و کنترل استفاده می شد، لیکن در سیستم های مدرن پکیج های دیواری، با توجه به حساسیت و راندمان بالای ارائه شده، از بردهای الکترونیکی استفاده می گردد.
 
همان‌طور که می‌دانید عیب یابی پکیج لورچ و تعمیر پکیج لورچ نیازمند مهارت و تجربه بالای تعمیرکار است. واکنش افراد هنگام برخورد با خطاهای پکیج لورچ به چند شکل است. بسیاری عجولانه به دفترچه راهنمای پکیج لورچ مراجعه می‌کنند و خود اقدام به تعمیر می‌کنند. عده‌ای تعمیرات پکیج خود را به دست افراد ناوارد می‌سپارند. این افراد تنها با تعویض قطعات مشکل پکیج شما را حل می‌کنند. ممکن است مشکل با تعمیر قطعه یا هواگیری پکیج لورچ درست شود. نیروهای فعال در بخش تعمیر پکیج لورچ، تا زمانی که قطعه معیوب قابل استفاده باشد، اقدام به تعویض نمی‌کنند.
 
۲) وریستور وریستور به عنوان نوعی مقاومت با مصرف کننده به صورت موازی بسته شده و از قطعات در برابر نواسانات و افزایش ولتاژ محافظت می کند.
 
۳) ترمیستور ترمیستورها مقاومت هایی حساس به درجه حرارت هستند که در حالت مثبت PTC با افزایش دما مقاومت آن ها افزایش یافته و در حالت منفی NTC کاهش می یابد.
 
۴) شیر سه راهه یا سه طرفه که تغییر مسیر جریان آب گرم از مدار گرمایش به مدار مصرف را کنترل می نماید.
 
۵) پمپ سیرکولاسیون جریان آب گرم به گردش در آمده در مدار گرمایش پکیج ها طبیعتاً دچار افت فشار خواهد شد. پمپ سیرکولاسیون دقیقا به منظور جبران این افت فشار در سیستم تعبیه شده و با استفاده از یک خازن راه اندازه عمل می نماید.
 
۶) شیر پر کن همان طور که از نام آن نیز بر می آید، از این شیر به منظور کنترل دبی جریان آب سرد ورودی به پکیج استفاده می گردد.
 

آموزش تعمیر پکیج آموزش تعمیر پکیج
 
۷) شیر تخلیه شیر تخلیه در زمان تعمیرات و سرویس به منظور تخلیه آب از مدار گرمایشی پکیج استفاده می گردد.
 
۸) سنسور حرارتی این سنسور درجه حرارت مبدل و فین های آن را کنترل می کند و در صورتی که دمای لوله ها از حد معینی فراتر رود، دیتاها و گزارشات لازم برای خاموش شدن مشعل ارسال می گردد.
 
۹) شیر اطمینان شیر اطمینان پکیج های دیواری به دما و فشار حساس بوده و برای ارتقای سطح ایمنی سیستم، در صورت افزایش فشار از حد معین (۳Bar) یا درجه حرارت (فراتر از ۹۹ درجه سانتی گراد)، جریان آب را از مدار خارج می کند. در صورتی که فشار کاری از حد ایده آل آن (حدود ۱Bar) نیز پایین تر باشد اجازه عملکرد را به سیستم نمی دهد.
 
آموزش تعمیر پکیج آموزش تعمیر پکیج ۱۰) گیج با استفاده از گیج دما و فشار، درجه حرارت و فشار کاری سیستم پکیج اندازه گیری شده و نمایش داده می شود.
 
۱۱) سنسور دود کلاهک تعدیل در صورت عدم انجام تهویه مناسب از طریق دودکش (یا ایجاد هرگونه اختلال در خروجی مسیر دود و …) با افزایش درجه حرارت مواجه خواهد شد. با اتصال سنسور دود به این کلاهک تعدیل، در صورت بروز هرگونه افزایش دما، عدم عملکرد ایده آل سیستم شناسایی و زارش خواهد شد. این سیستم به منظور ارتقای سطح ایمنی سیستم تعبیه شده است.
 
۱۲) منبع انبساط منبع انبساط دیافراگمی دارای فشار ۱Bar بوده و از دو قسمت ازت (یا همان هوا) و جریان آب مدار گرمایش تشکیل شده است.
 
۱۳) شیر هواگیری این شیر روی پمپ سیرکولاسیون نصب شده و قابلیت هواگیری اتوماتیک سیستم را دارد.
 
تعمیر پکیج دیواری لورچ
 
مانند هر دستگاه و پکیج دیگری، پکیج دیواری لورچ نیز با گذشت زمان با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. رفع این مشکلات و عیب یابی پکیج لورچ باید به فردی که به این خطاها تسلط دارد سپرده شود. گاهی مشکلات پکیج شما، از نوع رایج است که در مدل‌های مختلف بروز می‌کند. اما گاهی مشکلات به تعمیر تخصصی‌تر نیاز دارد تا مشکلات بیشتری یا از آن بدتر باعث از کار افتادن پکیج نشود. برای تعمیرات پکیج دیواری لورچ در مدل‌های را می‌توانید به مناسب‌ترین تعمیرکار بسپارید.
 
بررسی مشکلات و عیب یابی پکیج دیواری لورچ
 
در این قسمت با هم به بررسی علت چند مشکل اصلی در پکیج لورچ، مانند علت گرم نشدن آب پکیج لورچ می‌پردازیم.
 
علت این‌که پکیج روشن است اما آب و رادیاتورها را گرم نمی کند، چیست؟
 
کوتاه بودن شعله مشعل پکیج گدیران که خود بر اثر کاملا باز نبودن شیر گاز ورودی
کم بودن ظرفیت حرارتی پکیج دیواری لورچ با توجه به متراژ خانه
هواگرفتن پکیج و شوفاژها
باز نبودن شیر آب خروجی پکیج
رسوب گرفتن مبدل حرارتی یا رادیاتورها
خرابی پمپ آب داخلی
 
علت گرم نشدن آب پکیج لورچ چیست؟
 
شیره سه راهی پکیج لورچ خراب است.
در سوپاپ بای پس پکیج مشکل وجود دارد.
برد کنترل دستگاه معیوب است.
شعله پکیج دیواری مشکل دارد




منبع: ابرکاوان

دوشنبه 31 شهریور 1399 - 00:53
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست رویتازه سازی پاسخ هاکلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :