زمان جاری : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 1:05 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 35
نویسنده پیام
amirali96
آفلاین


ارسال‌ها : 183
عضويت: 14 /2 /1397
آنچه که از قشم باید بدانید
قشم از جمله مرزوبوم هایی است که دارنده آب و هوای گرم و مرطوب است . رطوبت
نسبی هوا در قشم بالا است . فشار هوا در‌این ناحیه دربین ۱۰۱۵ تا ۱۰۱۸
میلی توشه جیوه است که در فصل تابستان به دلیل گرمای مضاعف فشار هوا به
کمتر از ۱۰۰۰ میلی توشه می‌رسد . اختلاف مرتبه حرارت فصلی در‌این جزیره
فراوان بالا است .
جزیره قشم از شمال به شهر بندر عباس , راس بخش خمیر و جزء شهرستان بندر لنگه , از شمال شرقی به جزیره هرمز , از شرق به جزیره لارک , از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزیره‌ها تنب کوچک و تنب بزرگ و ابوموسی منتهی می شود . جزیره قشم تا بندرعباس حدودا ۲۰ کیاومتر تا بندر هرمز ۱۸ کیلومتر و تا جزیره لارک ۹ کیلومتر , تا جزیره ابوموسی ۱۶۳ کیلومتر , تا تنب بزرگ ۱۱۴ کیلومتر مسافت داراست , که در‌این در بین به دلیل قربت این جزیره به بندر عباس , دارنده رفت وآمد فراوانی است . در سال ۱۳۸۵ این جزیره به سه بخش مرکزی , شهاب و بخش هرمز تقسیم شد .
جزیره قشم از زیباترین جزیره ها جمهوری اسلامی ایران به حساب آورده می شود که علاوه بر جاذبه های تاریخی و ارگانیک اش , به دلیل وجود ادب و بی سر و صدا , همواره در میان گردشگران دوستداشتنی بوده است . گویش اساسی مردمان این حیطه , همانند بقیه بخشها مملکت پارسی است البته زبان متداولی که بین مردمان این جزیره مرسوم است به طور کلی می توان آمیخته ای از لهجه , عربی , پارسی , هندی و انگلیسی دانست .
در جزیره قشم برای صرف یک وعده غذایی بی نقص در رستوران های جزیره , حدودا می بایست در بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان هزینه نمایید .
با
دقت بدین این‌که که‌این جزیره سیستم باربری مترو و یا این که اتوبوسی
ندارد , به بدون چاره مجبورید برای رفت و آمد از آژانس های باطن شهری
استعمال فرمایید .شایسته ترین زمان هجرت به قشم , شهریور ماه و اوایل فصل‌پاییز و نصفه نخستین بهار است . اختلاف جايگاه حرارت در قشم دوچندان بالا بوده و از آن جایی که فصل تابستان های مضاعف گرمی دارااست در حالتی‌که قصد هجرت داشتید خوب تر است که در دوران ذکر شده به‌این حیطه هجرت نمائید .
جزیره قشم , جاذبه های جذاب فراوانی دارااست که هر ساله گردشگران متعددی
برای تماشا از این جاذبه ها به قشم هجرت می نمایند . هرمورد از این جاذبه
ها , جذابیت مختص و منحصربه شخصی دارا هستند . غارنمک , تنگه چاهکوه , دره
ستارگان , قلعه پرتغالی ها , جزیره ها ناز , غارهای خربس , کوه ها و تندیس
های قشم , بیشه های دریایی حرا , درخت سبز یا این که انجیز معابد , ژئوپارک
قشم , سد و روستای گوران , بام قشم , دره مجسمه ها , جزیره هنگام , چاه
های طلا جواهرات , نیایشگاه ناهید , بوستان کروکدیل ها و آکواریوم پروانه
طلایی قشم از جمله این جاذبه ها می‌باشند که گرشگران به تماشا از آنان
می‌پردازند .
شاید یکی عارضه ها جذابیت جزیره قشم بازارها و مرکز ها خرید باشد . به گونه ای که هر ساله توده متعددی از گردشگران این حوزه‌ را برای خرید گزینش کرده و مهاجرت می نمایند . ولی بقیه گردشگرانی که به قصد مشاهده از جاذبه های جذاب و تاریخی قشم به‌این حیطه مهاجرت می نمایند , حتما خصوصی به بازارها و مرکزها خرید می زنند و از کالاهای کیفیت بالا تحت عنوان سوغاتی خریداری می‌کنند . بعضی از این مرکز ها خرید و بازارها بافت تازه و بعضی دیگر بافت سنتی و کهن دارا‌هستند . از جمله بازارهای قشم می شود به بازار دیر باز قشم , بازار میان المللی ستاره قشم , بازار بزرگ فردوسی , بازار سیمرغ , بازار بهشت , بازار مرجان , بازار خلیج عجم , مجتمع اداری و تجاری نخل زرین , مجتمع تجاری پاسارگاد , بازار شیوه ابریشم , بازارچه امام قلی خان و مجتمع اداری مسکونی خورشید , اشاره نمود که از بازارهای دارای شهرت قشم می باشند .



شاید یکی عارضه ها جذابیت جزیره قشم بازارها و مرکزها خرید باشد . به گونه ای که هر ساله جمع متعددی از گردشگران این ناحیه را برای خرید گزینش کرده و مسافرت می نمایند . اما بقیه گردشگرانی که به قصد مشاهده از جاذبه های جالب و تاریخی قشم به‌این ناحیه مسافرت می نمایند , حتما محرمانه به بازارها و مرکز ها خرید می زنند و از کالاهای کیفیت خوب تحت عنوان سوغاتی خریداری می کنند . بعضا از این مرکز ها خرید و بازارها بافت تازه و بعضی دیگر بافت سنتی و کهن دارا‌هستند . از جمله بازارهای قشم می شود به بازار دیر باز قشم , بازار فی مابین المللی ستاره قشم , بازار بزرگ فردوسی , بازار سیمرغ , بازار بهشت , بازار مرجان , بازار خلیج عجم , مجتمع اداری و تجاری نخل زرین , مجتمع تجاری پاسارگاد , بازار رویه ابریشم , بازارچه امام قلی خان و مجتمع اداری مسکونی خورشید , اشاره نمود که از بازارهای دارای شهرت قشم می باشند .
جزیره قشم , جاذبه های جالب فراوانی دارااست که هر ساله گردشگران متعددی برای مشاهده از این جاذبه ها به قشم مهاجرت می نمایند . هرمورد از این جاذبه ها , جذابیت یگانه و منحصربه شخصی دارا هستند . غارنمک , تنگه چاهکوه , دره ستارگان , قلعه پرتغالی ها , جزیره ها ناز , غارهای خربس , کوه ها و تندیس های قشم , بیشه های دریایی حرا , درخت سبز یا این که انجیز معابد , ژئوپارک قشم , سد و روستای گوران , بام قشم , دره مجسمه ها , جزیره هنگام , چاه های طلا و جواهرات , نیایشگاه ناهید , بوستان کروکدیل ها و آکواریوم پروانه طلایی قشم از جمله این جاذبه ها میباشند که گرشگران به تماشا از آن‌ها میپردازند .
در جزیره قشم برای صرف یک وعده غذایی بدون نقص در رستوران های جزیره , حدودا می بایست فی مابین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان هزینه نمائید .
با دقت بدین این‌که که‌این جزیره سیستم اتوبار مترو و یا این که اتوبوسی ندارد , به مجبور مجبورید برای رفت وآمد از آژانس های داخل شهری به کار گیری نمائید .

شنبه 25 خرداد 1398 - 10:59
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست رویتازه سازی پاسخ هاکلیک کنید !



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :